Vad lyssnar du på när du tränar?

 
Alla gillar olika musik när en tränar men trycker ni på bilden hittar ni musiken jag lyssnar på när jag kör styrka. Oftast blir refrengen något slags start för mig då jag alltid börjar mitt set då, en känner peppen i musiken. Vad lyssnar ni på? Ni får gärna länka era listor i kommentarerna, då kanske både jag och andra hittar lite ny musik att lyssna på. 
 
Här i Åre vräker snön ner och jag är så glad, äntligen får vi snö och ett vitt Åre. Jag är ledig i fyra dagar och mitt mål var att bo i skidunderställ dessa dagar och nu är jag inne på dag 2. Igår åkte jag några åk i tegefjäll då jag inte ville trängas m alla sportlovsfirare från stockholm. Innan middag han jag med ett svettigt spinningpass på sports också, den behövde jag verkligen. Nu ska jag gå ut och gå en långpromenad för att få lite luft med mamma och mina morföräldrar innan lunch. Efter maten har lagt sig i magen är tanken att jag ska köra ett styrkepass på gymmet och sen avsluta dagen med 75 minuters yoga med grymma Camilla. Vilken dag. Hoppas ni får en minst lika bra dag!
 
- Natalie
 

Varför personlig tränare?

 
 
Den 8e mars får ni springa till affären och köpa Amelia för att läsa svaret. Vad som inte framkommer i tidningen är att jag redan första året i gymnasiet ville byta skola och gå personlig tränare på en skola i Östersund eftersom det fanns som en linje där. Såhär i efterhand kan jag nästan ångra att jag inte gjorde det men jag ville verkligen inte gå 4 år i gymnasiet. Dessa två bilder togs när jag och min dåvarande klasskompis Hannah höll på med vårt projektarbete som vi höll på med under hela tredje året. Nu när jag kan lite mer om träning så vet jag om att övningarna inte ser korrekta ut på bilden men vi gjorde vårt bästa just då. Vi gjorde nämligen en träningsbok som fanns till Ipads. 
 
Som sagt, den 8e mars kommer tidningen ut och där i finns svaret på " varför personlig tränare " och jag får även tips av en grym redan etablerad PT, nämligen PT-fia. Och kläderna jag hade på mig på bilderna som togs då ska vi inte ens prata om, eller jo det ska vi för dem är riktigt snygga och såklart från peak. 
 
- Natalie
 
 

Chiapudding

 
Många har frågat om hur jag gör chiapudding då flera av er inte får till det, blir det för lite frön till för mycket vätska så blir det inte så fast som vi helst vill ha den för att det ska vara en pudding. Såhär brukar det oftast se ut för mig: 
 
- 2,5 msk chiafrön 
- 2,5 dl kokos, mandel, soja eller cashewmjölk
- 1 tsk vaniljpulver (detta kan en skippa om en vill det)
- Blanda i en skål, täck över och ställ i kylen över natten. Jag brukar oftast röra runt i den innan jag går och lägger mig för att fröna inte skall hamna i botten. 
- Toppa med dina favoriter på morgonen, jag valde banan och hallon till den på bilden. 
 
Varför chiafrön? 
 
Chiafrön är ett riktigt superlivsmedel. De små svartgråa fröna är sprängfulla av bland annat proteiner, mineraler och kalcium.
Chiafrön innehåller mycket omega 3-syror. Två teskedar chiafrön innehåller mer omega 3 än en normal bit lax.
Chiafrön kan också ge dig ett starkt skelett, tack vare sitt höga kalciuminnehåll. En matsked chiafrön innehåller mer kalcium än en deciliter mjölk.
Chiafrön absorberar upp till tolv gånger sin egen vikt. Det gör att du håller dig mätt längre – och att de passar bra som mellanmål eller efterrätt.
Chiafrön består av gelébildande fibrer som bidrar till att blodsockernivån stiger långsammare.
- Chiafröna kan varieras på så många sätt. De kan användas i gröt, müsli, frökex och smoothies.